3 Aralık 2017 Pazar

Kombinasyon Ders Notu | 10. sınıf Matematik Konu Anlatımı

KOMBİNASYON

Bu ders notumuzda bir  çok sınavda karşımıza çıkan Matematik Kombinasyon konusunun geniş konu anlatımını, konun önemli yerlerini bulabilirsiniz.

KOMBİNASYON (GRUPLAMA)
derscalisiyorum.com.trolmak koşuluyla, n elemanlı bir A kümesinin r elemanlı alt kümelerinin her birine, A kümesinin r li kombinasyonu denir.
n elemanlı kümenin r li kombinasyonlarının sayısı, K(n, r), Crn ya da derscalisiyorum.com.tr ile gösterilir.
n elemanlı kümenin r li kombinasyonlarının sayısı:
derscalisiyorum.com.tr
Kural
 derscalisiyorum.com.tr
derscalisiyorum.com.tr
Kural

n £ N olmak üzere, n elemanlı sonlu bir kümenin;0 elemanlı alt kümelerinin sayısı : derscalisiyorum.com.tr1 elemanlı alt kümelerinin sayısı : derscalisiyorum.com.tr
2 elemanlı alt kümelerinin sayısı:  derscalisiyorum.com.tr
n elemanlı alt kümelerinin sayısı:  derscalisiyorum.com.tr
olduğundan tüm alt kümelerinin sayısı:
derscalisiyorum.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder